söndag, december 10, 2006

Sådan far, sådan dotter.

Men Leeeeeif! Måste hela golvet vara täckt av en stor klump av sladdar? Åh! Ställ inte tillbaka tomma förpackningar i kylskåpet och släng de som blivit för gamla! Men, men! Gå inte bara ifrån din tallrik, ställ den åtminstone på diskbänken. Var är alla glas? Hallå?

Jag står här och försöker täcka över min egen sladdhärva med gardinen. Eftersom jag inte kan borra, skruva eller spika eller några sådana saker har jag snurrat fast min sänglampa i ramen på min våningssäng. En temporär lösning som blivit något långdragen. Eftersom sladden har slitits lite har lampan börjat surra och dimmern går inte att dra i bott, det går alltså inte att stänga av den, jag måste alltså dra ur sladden varje gång jag ska släcka. När jag drar ut sladden uppifrån sängen förstörs hela konstuktionen med gardinen och sladdarna. Det är sladdar överallt.

Tänkte ta ut det som blivit gammalt i kylen men jag orkar inte, inte nu. Sen var det helt fullt i sopkorgen och jag orkade inte gå ut med den och eftersom ett mjölkpaket tar ganska stor plats så ställde jag tillbaka det i kylen. Tar det sen.

Frukost har dispens. Då har man bråttom och får lämna tallriken framme. Sen kommer man hem från skolan och en ny tallrik passar utomordentligt bra ovanpå den som redan stod framme. Jag tror de står kvar, men jag ser inte riktigt för det är en skog av glas och koppar framför.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida